23.01.2013, поздним вечером, в «Дорожный контроль г. Одесса» обратился водитель за помощью. Произошло ДТП. После вызова ГАИ, будучи уверенной в своей правоте, водитель вела диалог с работниками ГАИ самостоятельно, но после того, как ей инспектор ДПС пояснил, что она виновата, она обратилась в «ДКО». В момент ДТП, которое имело место напротив супермаркета «Виртус», что по ул. Сегедская, между ул. Армейская и Маршала Говорова, водитель BMW X6, государственный номер ВН 7477 СН, на большой скорости, пересекая двойную сплошную, решил заехать на парковку перед магазином и совершил столкновение.
Согласно ПДД Украины, «10.1. Перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху. 10.2. Виїжджаючи на дорогу з житлової зони, дворів, місць стоянки, автозаправних станцій та інших прилеглих територій, водій повинен перед проїзною частиною чи тротуаром дати дорогу пішоходам і транспортним засобам, що рухаються по ній, а з’їжджаючи з дороги — велосипедистам і пішоходам, напрямок руху яких він перетинає. 10.3. У разі перестроювання водій повинен дати дорогу транспортним засобам, що рухаються в попутному напрямку по тій смузі, на яку він має намір перестроїтися», водитель Шевроле, выезжая с парковки, должен был убедиться в безопасности маневра, в чем ее и обвинили работники ГАИ в последствие. Оно-то так, но в вышеперечисленных пунктах ПДД нигде не указано, что водитель должен убедиться в том, что не создает помех встречному движению, разделенному двойной сплошной. Что не смущало инспекторов ГАИ и после нескольких звонков водителя BMW, работники ДПС составили протокол на девушку, выезжавшую с парковки. За BMW следовал автомобиль, водитель которого по случайному стечению обстоятельств, оказался хорошим знакомым отца водителя-девушки, обратившаяся в «ДКО». Также по случайному стечению обстоятельств, он является штатным работником в МРЭО 1 (облГАИ). Он то и узнал, прозвонив кому надо, что инспекторам ГАИ даны четкие указания «сверху», составить два протокола. Так как девушка «затянула» со звонком активистам «ДКО», что и повлекло составление протокола и выписывание временного удостоверения на право управления транспортным средством, мы прибыли на место ДТП через час. Водительские права она передала работникам ГАИ и на момент приезда активистов «ДКО» уже был составлен протокол и выписано «временное». Пытаясь объяснить работникам ГАИ, что данные действия не подпадают под их компетенцию, возник конфликт, после чего был вызван на место конфликта ответственный ГАИ.
В Кодексе Украины об административных правонарушениях, указано кто вправе рассматривать административные дела по ст. 124, которую вменили инспектора ДПС водителям обоих транспортных средств. Так как, дело рассматривали работники милиции на месте событий, рассмотрим статью 222. Органи внутрішніх справ (міліція):
«Органи внутрішніх справ (міліція) розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення громадського порядку, правил дорожнього руху, правил, що забезпечують безпеку руху транспорту, правил користування засобами транспорту, правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на транспорті, а також про незаконний відпуск і незаконне придбання бензину або інших паливно-мастильних матеріалів (статті 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частина друга статті 106-1, частини перша, друга, третя, четверта і шоста статті 109, стаття 110, частина третя статті 114, частина перша статті 115, стаття 116-2, частина друга статті 117, частини перша і друга статті 119, частини перша, друга, третя, п'ята і шоста статті 121, статті 121-1, 121-2, частини перша, друга і третя статті 122, частина перша статті 123, статті 124-1 - 126, частини перша, друга і третя статті 127, статті 128-129, частини перша, друга та п'ята статті 133, частини третя, шоста, восьма, дев'ята, десята і одинадцята статті 133-1, частина друга статті 135, стаття 136 (за винятком порушень на автомобільному транспорті), стаття 137, частини перша, друга і третя статті 140, статті 161, 164-4, статтею 175-1 (за винятком порушень, вчинених у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтями 176, 177, частини перша і друга статті 178, статті 189-2, 192, 194, 195).
Від імені органів внутрішніх справ (міліції) розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
1) за адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 106-1, частинами першою, другою, третьою, четвертою і шостою статті 109, статтею 110, частиною третьою статті 114, частиною першою статті 115, статтею 116-2, частиною другою статті 117, частинами першою і другою статті 119, частинами першою, другою і п'ятою статті 133, частиною другою статті 135, статтею 136 (за винятком порушень на автомобільному транспорті), статтями 137, 161, 164-4 цього Кодексу, - начальники органів внутрішніх справ та їх заступники, а статтею 175-1 (за винятком порушень, вчинених у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтями 176, 177, частинами першою і другою статті 178, статтями 189-2, 192, 194, 195, цього Кодексу - начальники або заступники начальників районних, міських, районних у містах відділів (управлінь) внутрішніх справ;
за адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, четвертою і шостою статті 109, статтею 110, частиною третьою статті 114, частиною першою статті 115, статтею 116-2, частиною другою статті 117, частинами першою і другою статті 133, частиною другою статті 135 цього Кодексу, крім того, - начальники лінійних пунктів міліції, а за порушення, передбачені частиною третьою статті 109, статтею 110 цього Кодексу, - також і інші працівники міліції, на яких покладено нагляд за додержанням відповідних правил. Розмір штрафу, що накладається начальниками лінійних пунктів міліції, не може перевищувати двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
за адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 44, статтею 175-1 (за винятком порушень, вчинених у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтями 176, 177 частинами першою і другою статті 178 цього Кодексу, крім того - начальники або заступники начальників органів внутрішніх справ на транспорті, інших органів внутрішніх справ, прирівнених до районних, міських, районних у містах відділів (управлінь) внутрішніх справ, начальники відділень міліції, що є в системі органів внутрішніх справ, а за правопорушення, передбачені статтею 177 і частинами першою та другою статті 178 цього Кодексу, - також дільничні інспектори (старші дільничні інспектори) міліції;
2) за адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), статтею 124-1, частинами другою і третьою статті 126, частиною третьою статті 127, статтями 128-129, статтею 132-1, частинами шостою і
одинадцятою статті 133-1, частинами першою, другою і третьою статті 140 цього Кодексу, - начальник або заступник начальника відділення (відділу, управління, департаменту), командир або заступник командира окремого підрозділу відповідних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху, начальник відділу внутрішніх справ або особа, яка виконує його обов'язки;
3) за адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, п'ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою, другою і третьою статті 122, частинами першою і другою статті 123, статтею 125, частиною першою статті 126, частинами першою і другою статті 127, частинами третьою, восьмою, дев'ятою і десятою статті 133-1 цього Кодексу, - працівники відповідних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху, які мають
спеціальні звання».
Можно прочитать, что в компетенцию органов внутренних дел рассматривать административные дела по ст. 124, вообще не входит. Т.е. это компетенция суда, тем более, что в статье 221 КУоАП это описано: «Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді):
Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 41, статтями 41-1 - 41-3, 42-1 - 42-3, частиною першою статті 44, статтями 44-1, 46-1, 46-2, 51, 51-2, частинами другою, четвертою та п'ятою статті 85,
статтями 85-1, 88 - 88-2, 90, 91, 92-1, частинами третьою - п'ятою статті 96-1, статтями 98, 101-103, частиною першою статті 106-1, статтями 106-2, 107-1, частиною другою статті 112, частинами четвертою та сьомою статті 121, частиною четвертою статті 122, статтями 122-2, 122-4, 122-5, частинами другою і третьою статті 123, статтею 124, частиною четвертою статті 127, статтею 127-1, статтею 130, частиною третьою статті 133, статтями 135-1, 139, частиною четвертою статті 140, статтями 146, 149-1, частиною другою статті 154, статтею 155-1, частинами першою, третьою і четвертою статті 156, статтями 160, 162 - 162-3, 163-1 - 163-4,
частиною другою статті 163-7, статтями 163-12, 164, 164-3, 164-5 - 164-16, 166-1 - 166-4, частинами першою, другою, дев'ятою та десятою статті 166-6, 166-8 - 166-12, 166-14 - 166-18, 171-2, 172-2 - 172-9, 173 - 173-2, 174, 177-2, частиною третьою статті 178, частинами першою, другою і третьою статті 181, частиною другою статті 182, статтями 184 - 185-11, 186-5 - 186-7, 187, 188, 188-1, 188-13, 188-14, 188-16, 188-17, 188-19, 188-22, 188-25, 188-27, 188-28, 188-31, 188-32, 188-33, 188-34, 188-35, 188-38, 188-39, 188-40, 188-41, частиною першою статті 189-1, статтями 189-3, 190, 191, 193, 195-1 - 195-6, статтями 204-1, 206-1, 212-2 - 212-20 цього Кодексу, а також справи про адміністративні правопорушення, вчинені особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років».
Делаем вывод, что прапорщики Дорожно-патрульной службы, в случае противоположных показаний участников ДТП и объяснений свидетелей, как в нашем случае, должны были отобрать объяснения у сторон ДТП и направить данные «писульки» в административную практику, где работник ГАИ со специальным званием, проводя необходимые следственные действия, составляет административный протокол и направляет его в суд. Чего сделано не было. Таким образом, в процессе проведения необходимых мероприятий, дознаватель должен ознакомить подозреваемого в правонарушении с материалами дела, возможно, отобрать дополнительные объяснения, также истребовать видео фиксацию, если она присутствует где-либо. Все эти действия, в нашем случае, были возложены на самих участников ДТП и двух прапорщиков, инспекторов дорожно-патрульной службы, без юридического образования. Возникает вопрос: «Почему не было сделано все по закону?». По мнению «ДКО», потому, что офицеру, сидящему в кабинете лень работать, зачем, когда не имеющие ни малейшего понимания и знаний законодательства рядовой состав, могут сами, по указанию выше стоящего руководства сделать то, что хорошо оплатит одна из пострадавших сторон ДТП. Тем самым, «убьют двух зайцев» и денег заработают и виновного накажут. Такой себе аукцион, кто больше даст.
Указанное в КУоАП, подтверждено в Приказе №77 от 26.02.2009 «Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху».
II. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
2.3. Розглядати від імені органів Державтоінспекції МВС справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
2.3.1. За адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, п'ятою і шостою статті 121, статтями 121-1, 121-2, частинами першою, другою і третьою статті 122, частинами першою статті 123, статтею 125, частиною першою статті 126, частинами першою і другою статті 127, частинами третьою, восьмою, дев'ятою і десятою статті 133-1 КУпАП , - працівники Державтоінспекції МВС, які мають спеціальні звання.
2.3.2. За адміністративні правопорушення, передбачені статтями 80 і 81 (у частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), статтею 124-1, частинами другою і третьою статті 126, частиною третьою статті 127, статтями 128-129, статтею 132-1, частиною шостою і одинадцятою статті 133-1, частинами першою - третьою статті 140 КУпАП ( 80731-10 ), - начальник або заступник начальника відділення (відділу, управління, Департаменту), командир або заступник командира окремого підрозділу Державтоінспекції МВС, начальник відділу внутрішніх справ або особа, що виконує його обов'язки.
Из выделенного и подчеркнутого видно, полномочия, кроме суда, имеют работники ГАИ МВД и уж никак не прапорщик Дорожно-патрульной службы. А изымать водительские права вправе только суд.
Все бы хорошо, но через два дня мы заявились в городское отделение ГАИ для написания заявления о пересмотре дела и были удивлены, когда выяснилось, что в данном ДТП один виновный, второго протокола нет и соответственно водительские права у второй стороны не изымались. Такую информацию мы получили от майора в кабинете №103. Не затягивая, мы пришли на личный прием начальника ГАИ г. Одесса. Понедельник с 10:00 до 13:00. После общения с ним, протокол нашелся, оказалось, что ввели ошибочно другой номер протокола и ошибка в фамилии. Мы своего добились, но мнение наше остается неизменно, была осуществлена попытка затерять дело либо еще какой-то хитрый ход.
Ожидаем суда… .
Будьте взаимно вежливыми с работниками ГАИ, помните - они работают для нас.
20 Июл 2016 - 20:13
Басин этот чистой воды -МУДАК! Не порядочный человек
8 Июн 2016 - 15:52
Сегодня меня некий патрульный полиции Непомнящий Алексей, сделал замечание и составил постановление.
Но вот только беда, представился он ЛЕЙТЕНАНТОМ! и представился он только после того как я ему напомнил о том что он обязан сказать кто и что он.
Теперь о самом главном!!! Речь от полиции : "тебя ничего не смущает?", "паркуйся".
12 мая 2016 - 16:02
Добрый день!
Требуется юридическая помощь в наказании Сафронюка П.В. за его незаконные действия. Накоплен материал.
22 Апр 2016 - 17:41
У вас в Одессе похоже не только полицаи упоротые но и судьи !!!
Исходя из увиденного - Судья при вынесении постановления по ст.185 КУпАП обязан был вынести постановление о закрытии дела по ч.1 ст. 247 в предусмотренном КУпАП
способе в виде постановления по ч.1п.3 ст.284 .
И никакого доследования дела в ст.284 нет (повернути протокол начальнику поліції ……… є необхідність перевірки !), тем самым судья вынес незаконное решение
нарушив ст.19 КУ, ст.7,ст.284 КУпАП.
И я уверен что у вас на руках нет постановы суду, т.к. в реестре вашего дела нет !
Адвокат мышей не ловит – не хочет сорится с судьёй.
22 Апр 2016 - 11:18
Добрый день!
Хочу присоединиться к борьбе с такими полицейскими, как Сафронюк П.В. Возможна ли от Вас консультация по защите в суде по обжаловании постановы Сафронюка П.В.